Letter Point – structura de economie sociala

Structura de economie socială este o întreprindere guvernată de principiile solidarității și responsabilității care contribuie la dezvoltarea societății într-un mod inclusiv și participativ.

Aceasta promovează supremația persoanei față de capital, comuniunea intereselor membrilor, simultan cu aportul la creșterea productivității și competivității.Fiind o formă de organizare promovată de către economia socială, acest tip de entitate nu are drept scop obținerea profitului, ci îmbunătățirea condițiilor de viață ale persoanelor care aparțin grupurilor vulnerabile. Prioritatea este oferirea de noi oportunități prin crearea de locuri de muncă și facilitarea accesului la resursele și serviciile comunității. In acelasi timp, intreprinderile de economie sociala joaca un rol important in sprijinirea obiectivelor stabilite prin politicile guvernamentale, astfel:

  • ajutand la cresterea productivitatii si competitivitatii;
  • contribuind la dezvoltarea unei societati inclusive si participative;
  • incurajand si abilitand membrii comuniatii sa participe la rezolvarea unor probleme locale;
  • oferind o noua modalitate de furnizare a serviciilor publice.

Prezentarea societății SES 9- Tipografie-LETTER POINT

Dintr-o multitudine de posibilităţi de afaceri  s-a ales crearea unei tipografii în oraşul Constața, identificând o “nişă” în cadrul unei pieţe aflate în expansiune rapidă. Afacerea, prin produsele sale, intenţionează să acopere necesarul de documente tipizate şi tipărite pentru toată zona, nelimitându-se numai la aceasta.

Având în vedere faptul că societatea va fi nou înființată, afacerea este concepută astfel încât să necesite o investiţie iniţială nu foarte mare, dar care să asigure totodată calitate şi competitivitate produselor ce urmează a fi oferite pieţei.

Pentru a ne asigura de o şansă de reuşită mai mare se porneşte de la început pe dezvoltare a 3 linii de business care să poată să asigure sustenabilitate afacerii în

paralel, una principala definită prin activitatea de tipografie şi 2 secundare, una de personalizare cu autocolant prelucrat, iar cealaltă de personalizare a diverselor tipuri de materiale de promovare.

Activitatea de tipografie

 

Prin această activitate societatea își propune să realizeze materiale promoţionale şi/sau de promovarea pe suport hârtie sau carton. Pentru acestea se identifică existența unei piețe reprezentate de companiile care doresc să-şi promoveze afacerile prin intermediul mapelor de prezentare, afişe, broşuri, pliante, flyere, cărţi de vizită, unele din aceste companii fiind întreprinderile sociale ce s-au  înfințat în cadrul acestui proiect, fapt ce asigură abordarea integrată a proiectului.

În măsura în care se poate găsi de la început un furnizor de consumabile care să accepte plata la termen, se va putea semna un astfel de contract după câteva luni de colaborare şi creşterea încrederii în parteneriat.

Afacerea este gândită să lucreze prin preluarea unui avans pentru firmele mici şi persoanele fizice, activitate ce va garanta evitarea blocajelor mici financiare şi a timpului alocat pentru recuperarea banilor, iar pentru clienţii mari, unde se poate semna un contract cadru de colaborare, să se lucreze cu fondurile alocate din fondul de rulment, încasarea banilor urmând să se facă la livrarea mărfii sau la termenele stabilite prin contract.

Segmentul de piață

Clienții SES 9- Tipografie-LETTER POINT,  vor fi formați din companiile care doresc să-și promoveze activitatea, serviciile oferite, care doresc să fie cunoscute pe piața în care își desfășoară activitatea.

Se va sigura colaborarea cu toate cele 10 întreprinderi din cadrul proiectului, producerea de materiale promoționale cum ar fi flyere, bannere, afișe, mape, pixuri, broșuri, tricouri, suporturi de curs.

SES 9- Tipografie-LETTER POINT va încerca să își promoveze produsele destul de puternic prin participarea la licitațiile organizate de diferite

structuri publice și private, în special pentru cele care sunt beneficiare de finanțări europene.

Licitațiile pot aduce un venit lunar foarte mare, în funcție  de valoarea licitațiilor la care SES 9- Tipografie-LETTER POINT  participă. Această piață este una dintre piețele ce ar putea asigura un viitor funcționării tipografiei, a menținerii angajaților în câmpul muncii pe o perioadă mult mai lungă și de ce nu, crearea unor noi locuri de muncă pentru comunitatea locală.

Odată ce afacerea devine sustenabilă, tipografia SES 9-Tipografia- LETTER POINT- va desface și va mări piața în care activează, axându-se pe o piața diversificată precum piața tirajelor editoriale, piața mass media, piața de conceptualizare. Tipografia va putea fi replicată în alte zone geografice din ţară, unde se poate identifica condiţii asemănătoare, atât economice cât şi de start-up.

Pornit de la ideea „Printam idei” site-ul respecta ideea logo-ului, simplitate, impact si coloristica. Un design modern construit pe o platforma fiabila, wordpress.

 

MVI_1289.00_03_26_12.Still005MVI_1289.00_06_05_19.Still006 MVI_1289.00_10_58_00.Still010